The Sun 2

Friday 31 May 2013

Masa hadapan aku, aku yang fikir..

Assalammualaikum..

Masa hadapan aku, aku yang kene fikirkan.
masa hadapan aku, aku yang kene pilih.
setiap keputusan yang aku buat, aku kena fikirkan masa hadapan..
setiap pilihan yang aku pilih, semuenya mempengaruhi mase hadapan

kesian same otak ..
dekat 20 tahun aku hidup,
 dekat 20 tahun aku bernafas,
dia banyak berjasa, dia banyak berkhidmat untuk aku..
fikir itu dan ini.
berhenti hanya pada waktu aku tidur je
itu pon sekejap cume.
eh? sekejap ke aku tidur?
boleh la tahan sekejap dia. muahaha.

kalau otak  ni boleh dikeluarkan dan dimasukkan balik sesenang macam tu je,
mesti seronok...
boleh lah aku hug kuat2 bile dia bgi kputusan rasional dekat aku
boleh lah aku tampar dia laju2, bile dia xbagi kerjsame waktu aku perlukan..
tapi, aku tahu semue tu dongengan aku je.
eh, dongengan pon, otak aku juge yang fikir. ehehhe

back to our main topic,
mungkin, tak ramai yang tahu..
aku ni jenis yang selalu sngat fikir masa hadapn
terbayang bayang,
berangan berangan,
imagine itu , imagine ini..
ape yang aku jadi? aku jadi ape? ape terjadi dekat aku?

.yang selalu aku fikirkan,
mampu kah aku buat mak abah aku tersnyum bahagia melihat aku berjaya?
mampu kah aku balas balik semua jasa mak abah yang bela aku dari kecik sampai sekarang?
mampu kah aku berjaya setanding orang lain? atau lebih barangkali..
mampu kah aku galas tangungjwb yang lebih besar suatu hari nanti?
dan yang paling penting,
mampukan aku, untuk berusaha kearah muslimah atau wanita solehah?
dan..
dan,
satu lagii.. yang aku rase, kau orang pon fikirkan bende ni..
aku/kau kahwin dengan sape??bile??macam mane??blaa blaa blaa...
betul x? aku dah tahu dah. sebab otak aku pon selalu fikir bende tu. muahaha
bukan gatal,bukan miang tapi berbalik balik pada fitrah manusia.
ingin dicintai dan mencintai..

Akhir sekali yang kite kena yakin dab percaya,
Masa hadapan kita rahsia Allah,
Allah adalah sebaik-baik perancang,
Apa yang terjadi 10 tahum lagi, event ape yang terjadi esok pun,
Semua Allah dah Aturkan..
Cuma kita disuruh berfikir...fikir guna akal yang Allah bagi..


p/s : Allaj tak akan ubah nasib sesuatu kaum itu,kecuali kaum itu sendiri mengubah apa apa yang ada pada diri meraka... - Surah Ar-Rad: 11

No comments:

Post a Comment