The Sun 2

Tuesday 20 March 2012

Jagalah Hati Seorang Teman...

Jika kamu TIDAK MAMPU menjadi sebatang PENSEL untuk MENULIS KEBAHAGIAAN kepada orang lain...
cubalah sekurang-kurangnya menjadi PEMADAM LEMBUT yang mampu MENGHILANGKAN KESEDIHAN orang lain.... 

=)

Hari ni nak cite sal kawan & sahabat...
Wujud la ke x sahabat sejati dalam dunia ni???
Orang kata kawan nak bergelak ketawa tepi jalan pun boleh kutip,
Tapi sahabat yang bersama-sama kita bila kita dalam kesusahan nak kutip kt mana pulak???
Hehehe....
Fikir-fikirkan lah...
Tapi kan dalam kita mencari sahabat sejati,
Pernah tak kita fikir sama ada kita seorang sahabat sejati???

Saya sedar,saya bukan lah seorang sahabat sejati...
Tapi saya cuba,cuba & cuba untuk jadi sahabat sejati yang terbaik untuk kawan-kawan saya...
:'( Dalam senyuman ada tangis dan sedu :'(

--->Pada saya x salah kalau kita nak menegur kesalahan yang dilakukan sahabat kita tapi,jangalah buat mana-mana hati terguris...Setiap orang pernah lakukan kesalahan...Hati manusia ni lembut...Lembut sangat...So kalau x nak kehilangan sahabat yang kita sayang,jagalah hati dan perasaan dia...

--->Memang kadang-kadang apa yang kita ucapkan tu bukan berniat untuk menyakitkan perasaan kawan-kawan tapi,adakala kawan-kawan yang akan terasa...Sebelum kita buat sesuatu atau ucapkan sesuatu cuba kita fikir,rasa-rasa ada tak yang akan terguris dengan kata-kata kita...

--->Ada yang kata buat apa kita jaga perasaan orang kalau orang x jaga perasaan kita...Memang betul tapi tak baik kan buat macam tu...Tak nafikan kadang-kadang saya pun buat macam tu tapi ingat ni "what you give.you get back"...

p/s : tegurlah seseorang dengan cara yang betul,bukan dengan menyindir atau menulis sesuatu atau meluahkan sesuatu yang membolehkan kawan-kawan terasa...berjumpalah jika ada yang tidak puas hati (face to face),bukan cakap belakang...

Saya mintak maaf kalau ada sapa2 yang terasa dengan apa yang saya tulis ni...
Ni luahan hati saya je...
"Leave it or take it"






No comments:

Post a Comment