The Sun 2

Monday, 31 December 2012

Pesanan untuk En.Kesayangan...

Jika kamu memancing ikan,
setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu,
janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja...

Karena ia akan sakit oleh bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang,
setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya,
janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...

Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu,
dan mungkin tdak dapat melupakan segalanya seagi dia mengingatimu...

p/s : Janganlah kamu mengganggu hidup seseorang dengan mencuri hatinya andainya kamu tidak ikhlas menyintainya...Kelak kamu akan berlaku kejam dengan meninggalkannya dan membiarkan hatinya terluka dan hidupnya menderita...

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang,lebih menyakitkan apabia kamu dilupakan oleh kekasihmu,tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan...


Balloon...


Terima kasih sayang sebab buat saya tersenyum...

30.12.2012

Ntah ape2 je kan tajuk entry kali ni,
huhuhuhu ...
Suka hati saya la blog saya,bukan blog korang pon kan ???

Cite nye macam ni,
Saya gi Jom Heboh pas2 tetibe hati gedik ni nak mintak belon...
Saya mintak die belikan untuk saya belon 2...
Mule2 beli belon warna oren+pink bentuk bunga jugak tp len sikit...

TAPI...
yang 2 dh bagi budak kecik perempuan sebab die tengok n asyik pegang je belon saya...

Last-last saya dapat belon free je tapi cara die nak dapatkan belon ni x boleh bla,
BIARLAH CITER 2 SAYA N SI DIA JE YANG TAU...


Tuesday, 25 December 2012

Saya cemburu... :'(


Awak,
Saya jeles sangat tengok gambar ni...
Walaupun saya tau ni sepupu awak tapi saya cemburu sangat...

Awak,
Tadi saya tengok gambar ni,
Saya tak leh tdo la...

Saya takut kehilangan awak...
Awak,jangan tinggal saya ea sayang...

p/s : cemburu tak bertempat saya ni kan... =.='

Thursday, 20 December 2012

:'(

Tak tahu la kenapa minggu ni emosi sedikit terganggu,
Dah macam lalang ditiup angin dah emosi saya ni.

Hurm,
Minggu ni penuh dengan dugaan,
Dengan banyak assessment nak kene siapkan,dengan masalah kawan-kawan sebilik, dan yang paling yang memeranjatkan bila family SI DIA nak datang...

Tak anggap pun SI DIA n keluarga dia suatu bebanan tapi saya cume nak masa yang lebih panjang lagi sebab saya masih belajar...Lepas parents die ckp cm2 rase mcam emosi ni dah x betul dah kejap nak marah,kejap nak happy,macam2 la...Kadang2 orang baru buat salah sikit rase macam larva yang nak keluar dari gunung berapi je... I need more patience !!! The most important is I don't like to being forced...SAYANG biarlah masa yang menentukan segala-galanya...

p/s : Ya ALLAH,berikanlah hambamu petunjuk untuk kebaikan diriku ini yang Allah...Sesungguhnya aku ini hanya seorang insan yang lemah...

Sayang,saya sayang awak sayang sangat...
Saya gembira sangat bila family awak buat keputusan nak masuk merisik n kenal-kenal dengan family saya tapi saya tak bersedia lagi lah...Saya hanya insan kecil yang baru ingin mengenal dunia...
Jauh lagi perjalanan yang perlu saya tempuhi...

Insyaallah lepas abis praktikal saya izinkan awak & keluarga awak masuk meminang saya ... ^_^

Saya belum bersedia... :'(

Awak ,
Saya mintak maaf sebab saya belum bersedia untuk terima family awak masuk merisik saya , saya bukan apa saya tak nak pegang komitmen apa-apa lagi ... Saya student lagi , kalau di izinkan saya ingin melanjutkan pelajaran saya ... Saya nak kejar cita-cita saya dulu ... Masih jauh lagi perjalanan saya ...
^_^

Awak,
Lagi satu saya ni fikiran pun belum berapa nak matang,
Awak pun pernah cakap saya ni x bape nak faham awak lagi,
Kadang-kadang saya ni menguji tahap kesabaran awak,
Saya belum sempurna untuk awak...

p/s : Berilah saya peluang untuk melengkapi kekurangan saya,memang awak tak suro wat 2 sume tapi itu semua atas kehendak saya sendiri...Saya tak nak dipersalahkan atas kekurangan saya...


20/12/2012
08:12 p.m

(mase ni saya sedih sangat sebab ade 1 mesej yang awat buat saya rase sedih sangat)

3 Kakak besar & 3 Adik kecil...

Assalammualaikum w.b.t
Apa khabar teman-teman sekalian???
Harapan saya agar semua berada dalam sihat walafiat...

Tajuk kali ni macam pelik je kan,
Saya dapat idea untuk kali ni dari adik bilik saya Nur Faridatul Azma...
Waduh2x,kakak sayang banget sih sama kamu...
Kamu comel banget kaya Teletubbies...

Hurm,
Sekarang ni tinggal 3 orang senior n 3 orang junior je...

Alhamdulillah sekarang tiada lagi selisih faham antara kami,tapi antara 3 orang junior ni dieorang dah x macam dulu hanya disebabkan seorang lelaki...Adik,akak nak pesan jangan bagi nampak sangat kita ni terhegeh-hegeh dekat lelaki...Bukan akak ni cemburu ke apa tapi dik kita ni perempuan dik,jage sikit batas-batas pergaulan...Akak bukan baik sangat tapi dik laki ni kene cari betul-betul yang ikhlas nak kawan ngan kita...

Akak sayang korang sangat...
Akak tak nak korang ada salah faham...

Tuesday, 11 December 2012

2 Jiwa 1 Hati... ♥




Mr.Hati,
Hati saya milik awak,
Cinta saya untuk awak,
Rindu saya untuk awak,
S.AY.A.N.G saya untuk awak...


For u all information,
     Gambar ni sume Mr.Hati saya yang ambik...

Saya selalu dengar orang cakap 
" kita akan jumpa orang yang salah sebelum kita jumpa orang yang betul "
Ayat macam tunggang terbalik tapi tu lah kenyataan yang sebenarnya , Allah yang menetukan segala-galanya ... Kita hanya mampu merancang tanpa Allah sahaja yang mengetahui apa yang terbaik untuk kita ... Janganlah sesekali kita menyalahkan takdir kerana setiap yang berlaku pasti ade hikmahnya ...

 * Saya bukan seorang wanita yang sempurna tapi saya akan belajar untuk menjadi seorang wanita yang sempurna ...

* Saya bukan seorang wanita yang lemah lembut , tapi saya akan mencuba untuk menjadi seorang wanita yang lemah lembut ...

* Saya juga bukan seorang yang pandai menjaga hati awak , tetapi saya akan belajar untuk menjaga hati awak , keluarga saya dan keluarga awak ...

* Saya juga bukan seorang wanita yang mempunyai kesabaran yang tinggi , tetapi kesabaran saya ada tahapnya ... Tetapi saya akan mencuba untuk menjadi seorang wanita yang boleh sabar dengan apa sahaja yang berlaku ...

* Saya juga bukan seorang yang pandai masak ... huhuhuhu
Macam yang awak selalu tahu , hari-hari saya masak sardin tapi satu hari saya akan jadi chef yang terbaik untuk awak & Insyaallah jika kita di kurniakan permata hati suatu hari nanti apabila kita telah di ijabkabulkan ...

* Awak , Cinta bukan datang kerana rupa paras sahaja . 
Tak cantik , tak handsome tapi kalau ada jodoh pasti akan datang juga .

* Hati awak untuk saya , hati saya untuk awak ... 

* Pengalaman juga mematangkan saya ... 
Pengalaman juga salah satu guru yang terbaik dalam hidup ni ...

* Awak , saya tak pernah sangka hubungan kita akan menjadi serapat ni ... Dulu kita kawan je kan , saya ni jadi pekerja awak je dulu ... Men cop2 surat GPMS , sampaikan awak cakap saya layak kerja di pejabat pos ...Tak sangka awak jatuh hati kat saya & saya jatuh hati kat awak ..." SEMOGA HUBUNGAN KITA DIREDHAI DAN SAMPAI KE JINJANG PELAMIN "
Aminnnnn....


Awak ... Indah sangat kan ciptaan Allah ...
Semoga awak juga menjadi salah seorang makhluk ciptaan Allah yang terindah buat saya ...








p/s : Saya sayang awak ... Awak selalu ada bila saya dalam kesusahan ... Saya nak mintak maaf kat awak sebab selalu terkasar dengan awak ... Sorry , kadang-kaang tersengaja dan tak sengaja ...
Awak ... Saya harap hubungan kita kekal ... Saya cuba jadi yang terbaik untuk awak ... Saya cuba jadi pendengar terbaik untuk awak ... Saya akan ada disisi awak ketika awak susah dan senang ... Saya akan ada disisi awak dikala jatuh dan bangun awak ... Selagi awak percaya kan saya dan sayangkan saya ... Saya akan cuba untuk tidak mengecewakan awak ... Saya akan cuba bahagiakan awak dan menceriakan hari-hari awak ... SAYA SAYANG AWAK MUHAMMAD AZRI BIN AZMEE ...

Monday, 10 December 2012

Life Must Go On...


Urm,
Tajuk macam sedih je...

Ye,saya sedih... :'(
Sedih yang teramat sangat,bulan November & Disember adalah dua bulan yang betul-betul menguji saya...Ye saya tahu Allah turunkan saya hujan untuk kurniakan hari yang indah dan pelangi yang cantik untuk saya...

Dalam kesedihan pasti ada kegembiraan... :')

See,Allah dah kurniakan apa yang saya hajati selama ni...Saya berjaya buat keluarga saya tersenyum kegembiraan dengan hanya menghadiahkan sebuah kejayaan sahaja,bukan dengan wang ringgit kita mampu membahagiakan mereka TETAPI dengan hanya membalas peluh keringat mereka dengan menjadi anak yang SOLEH ataupun SOLEHAH serta berjaya seperti yang mereka inginkan...

Yes,everybody need a friends...

Entry kali ni sebenarnya nak kata sedih,tak la sedih sangat tapi nak kata gembira tak la gembira sangat...
By the way,Allah turunkan sesuatu pasti ade sebabnya kan???
Bila kita diam seribu bahasa orang pasti akan judge kita yang salah,biasalah manusia suka buat persepsi sendiri (saya pun macam tu jugak,tak kata saya ni sempurna & baik)...
Bila semua orang buat persepsi sendiri,hanya mampu muhasabah diri dengan 
" mulut orang bukannya saya boleh tutup "...
Think positive,tanamkan azam baru dan mulakan hidup yang baru untuk masa akan datang...

Banyak sangat yang saya lalui sepajang bulan November & Disember,simpan dalam hati,sorokkan sedalam dalam yang mungkin biar orang tak tahu...Biar orang pandang saya,orang kata saya tak ada masalah... Insyaallah,lama kelamaan semua akan menjadi lebih mudah dengan izin Allah... Yang penting selalu ingat apa yang berlaku sekarang ni adalah untk menjadikan manusia yang lebih hebat lagi,jangan hanya inginkan yang terbaik sahaja...

Allah tak akan memberi ujian kepada hambanya yang lemah... ^_^

To My Friend,
     Saya tau saya bukan yang terbaik untuk awak...Maafkan atas keterlanjuran perbuatan & pertuturan saya..Semoga awak bertemu dengan sahabat/kawan yang lebih baik dari saya... :")











Friday, 7 December 2012

~Kenali Cinta ~

Assalammualaikum semua...Korang apa apa khabar ?? Sihat ?

Korang nak tahu x,cinta ni sweet sangat kalau korang semua pandai untuk menghargainya.
Dulu,saya pernah dikecewakan & mengecewakan.

Tapi bila wujudnya AWAK .. 
Saya betul-betul rasa dihargai,disayang ..
Alhamdulillah...Saya semakin bahagia bila ada nya "Mr. Hati" saya tuh...

Kita seharusnya bijak memilih pasangan,jangan tersilap pilih dengan hanya paras rupa seseorang,harta benda mahupun darjat nya...Semua tu tak penting !!! Asalkan seseorang itu boleh buat kita bahagia,boleh membimbing kita ke jalan yang benar,boleh jadi pelindung kita,ikhlas berkawan dengan kita,itu dah memadai..

Cinta bukan sekadar untuk suka-suka kalau boleh teruskan hingga ke jinjang pelamin,
setakat hanya untuk suka-suka lebih baik bercinta dengan monyet,
tak perlu la menyakiti hati & perasaan seseorang..

What you give,you get back...


Sekarang,saya rasa bahagia sangat tak terkata..
Kalau gaduh tu adat lah dalam alam percintaan ni kan,
tipu la kan kalau cakap tak pernah gaduh tapi selagi kita boleh elak,kita elakkanlah ye...

Dalam perhubungan sikap saling mengalah kena lah ade,
Sometime,4 me lebih baik kita pendam apa yang kita rasa untuk seketika daripada ianya akan memburukkan lagi keadaan...

Mengalah bukan berarti kita ini lemah,
Mengalah menunjukkan kekuasaan hati dan kelapangan dada,
Dari mengalah kita belajar...Tentang sebuah kesabaran dalam PERCINTAAN :)
 

Please don't give up on me


I'm not an expert at relationship, 
I don't know how to handle every fight we're going to have, 
and I will never be a perfect person. 

We're both still young, and we still have a lot more to learn. 
But I'm willing to take chances, to risk it all, 
and learn everything there is to know just so I can keep us together. 
I won't give up on you.

I PROMISE !!!

Teletubbies...


Assalammualaikum...

Uhuk...Uhuk...
Hai u olss,dah lama gila dah tak update blog ni...Dah bersarang semut dah.Ok tipu je,mana boleh semut masuk dalam ni. Ye dak ??? Btw arini saya nak cerita saya dapat teletubbies...


Sebab apa ???
Sebab saya tinggalkan si dia sebulan, saya cuti semester la sayang...
Bukan sengaja nak biarkan awak sorang-sorang tapi saja je nak buat awak rindu kat saya...
^_-


Friday, 9 November 2012

Dr. Hatiku...

:'(
Minggu lepas sakit mata,
Dah la minggu exam,
Gi kolej semua orang tanya mata kenapa ???

Saya tau la,
Saya bertambah comel bila bermata sepet,
Jangan la tegur-tegur,
Malu kita tau...
=.='

06.11.2012
Terima kasih sayang bawak n teman kita gi klinik,
Sayang awak....

p/s : Malam pas balik klinik,mata terus ok,
Mengada-ngada je kan mata ni,
Macam tuan empunya badan.

^_^

Wednesday, 17 October 2012

Siti Sayang Azri...


P/S : Siti Sayang Azri...
Orang lain sibuk berbincang sal role-play , saya sibuk jugak...
Sibuk bergambar... =.="

- Ni puisi yang ke-3 daripada En. Kesayangan -

Sayang,
Ingin ku nyatakan padamu,
Alunan kasih seikhlas hatiku,
Buat dirimu yang menggamit jiwaku...

Sayang,
Aku mencintaimu dengan kesederhanaan,
Seperti sungai pada hujan,
Seperti bunga pada kupu-kupu,
Seperti laut pada daratan...

Sayang,
Kasihku padamu bukan dengan pujuk rayu,
Bukan jua punya hasrat atau tempiaskan nafsu...

Tapi kasihku padamu,
Setelus sutera,
Kasihku dihiasi dengan sentuhan dan belaian mesra,
Indah...Lebih indah dari yang pernah kau bayangkan...

Sayang,
Aku mencintaimu dengan kesederhanaan,
Tidak meletup bak letusan gunung berapi,
Namun ia mengalir seperti air,
Tenang...Dalam...Dan menghayutkan...
Sesungguhnya aku menyayangimu...

Tuesday, 16 October 2012

Coretan Mu Untuk Diriku...



" Dan diantara tanda-tanda kekuasaanya ialah diciptakan-nya untukmu pasangan hidup dari jenismu sendiri , supaya kamu mendapat ketenangan hati dan dijadikannya kasih sayang diantara kamu . Sesungguhnya yang demikian menjadi tanda-tanda kekuasaan-nya bagi orang-orang yang berfikir " .


♥ Surah Ar-Ruum : Ayat 21 







Puisi Untuk Ku...


Buatmu yang tersayang siti fatimah:

Maafkan aku, sayang….
Tidak mengerti, memahami
Maksud tersembunyi, tersirat di hati
Seperti tak terasa apa-apa,
Bukan diperlakukan, sengaja
Atau buat-buat lupa,
Tidak disedari !

Maafkan aku, sayang….
Memungkiri kata dan janji,
Indahnya, mempersona kalbu
Manisnya impian, bagaikan madu
Terungkai sudah suatu ikatan,
Tiada lagi kata kemesraan,
Tak seperti dahulu !

Maafkan aku, sayang….
Membiarkan dirimu sendirian,
Tak bercahaya, dalam kegelapan
Tiada arah dan panduan;
Terkapar, terdampar
Menunggu dan menanti,
Sinar suria pagi !

Maafkan aku, sayang….
Jika ada rasa marah, kebencian
Berputik, tumbuh subur di kalbumu
Tiada lagi kata-kata manis, bisikan rindu;
Kita pun seperti terasing,
Lidah, kelu membisu
Harapan seperti bayangan !

Maafkan aku, sayang….
Lontarkan jauh-jauh, melayang
Resah-hati, rasa curiga
Dendam kesumat di jiwa;
Akan kucuba menghampiri,
Berikan kasih dan sayang,
Taat, setia, kasih tak berbelah bagi !

P/s : Thanks a lot my dear...

Tuesday, 2 October 2012

A Letter For You,Love ♥

Awak,
Saya tak nak jadi teman wanita awak...

Saya nak jadi orang yang awak panggil isteri .

Saya tak mahu jadi pembawa luka ,
Saya nak menjadi orang yang merawat luka .

Saya tak mahu jadi penambah beban ,
Saya nak menjadi orang yang sentiasa disisi awak untuk meringankan beban.

Saya tak mahu jadi insan yang sempurna,
Saya hanya mahu menjadi orang yang bisa menyempurnakan hidup awak.

Saya tak mahu jadi pembawa duka,
Saya hanya mahu memberi awak sinar bahagia.

Kehadiran awak membuat saya tersenyum gembira.
Harap awak akan menjadi kekasih yang HALAL untuk saya...

p/s : Saya suka sangat-sangat tengok awak layan budak kecik ari 2.
Nampak sweet sangat-sangat...
Saya sayang awak...




Wednesday, 19 September 2012

Terima Kasih Sayang...



Terima kasih sayang atas pemberian ini...
Paling bermakna yang saya rasakan yang ada tertulis " Sayang Siti "...
Lain dari yang lain hadiah yang saya pernah dapat...

~ S.A.Y.A.N.G     A.W.A.K ~



Awak,maafkan saya...


Awak,
Maafkan saya,
Maafkan saya atas ketelanjuran dalam pertuturan saya...

Saya selalu pentingkan diri,
Kadang-kadang saya tak pedulikan perasaan awak,
Saya hanya memikirkan perasaan saya je...

Awak,
Maafkan saya sebab terlalu manja...

Awak,
Terima kasih sebab setia dengan saya,
Walaupun saya selalu sakitkan hati awak....


Walaupun saya garang,
tapi masih wujud lagi kelembutan dalam diri saya...
>.<"

Thursday, 13 September 2012

Dengarlah Bintang Hatiku...

Dengarlah bintang hatiku , Aku akan menjagamu,
Dalam hidup dan matiku , Hanya kaulah yang aku tuju,
Dan teringat janjiku padamu suatu hari pasti akan ku tepati...

Aku akan menjagamu semampu dan sebisaku,
Walau ku tahu ragamu tak utuh,
Ku terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluh,
Karna bagiku engkaulah nyawaku...


My heart is beating so fast, I don't even know what the heck is spinning around in my head .
The thing is, I MISS YOU SO MUCH... :'(


Wednesday, 12 September 2012

Tahniah Sayang...

♥ Congratulations My Dear ♥
" I'm proud with you My Dear... "


Alhamdulilah,
Penapisan pertama untuk sayang masuk TUDM berjaya,
Tinggal penapisan yang kedua je.

Semoga berjaya Sayang !!!

p/s : Sayang !!!
Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak mengalah.

Tuesday, 11 September 2012

-.-''



Me are good in acting,
Smile and laugh,
But they don't know anything deep inside...

Smile can make you strong... ^_^

Sunday, 26 August 2012

Bila Saya Merinduinya...

Bila rindu dah setengah mati,Rasa tak tau nak wat apa,
Semua benda rasa ada je tak kene...

Berat hati ni,Hati rasa sayu sangat lagi-lagi bila dah nak raya,
Terpaksa berjauhan dengan insan tercinta...

Tapi malam tu memang dah tak boleh tahan,
Rindu semakin menebal...

Dia telefon,Pastu nangis2 cakap rindu kat dia...
Pas2 die tuliskan saya satu puisi...
Puisi ke???Ke syair ek???
Ape2 jela...

Sayang,
Bangkitlah,
Matahari sudah meninggi,
Sampai masa bulan berlena...

Sepi bulan semalam tanpa bintang...

Merajuk matahari,
Pelangi tak datang,
Utara selatan menjadi penghalang,
Untuk aku bertemu mu sayang...

Ada nyiur melambai gemalai,
Ada pesan minta disampai,
Angin jangan menjadi badai...

Di bawah langit yang sama,
Kita hirupi udara,
Tanpa mengira dimana,
Utara mahupun selatan...

Ada desa yang indah permai,
Ada rasa yang tenang damai,
Ada harapan minta dibelai,
Cinta jangan jadi bengkalai...

Jangan kau risau akan perpisahan ini,
Ianya umpama hidup cuma sementara,
Percayalah pada syurga dan neraka,
Begiulah cinta ku padamu KEKAL...

14.08.2012 (05.27 a.m)

Terima kasih sayang sebab memahami,teman saya bila saya tak boleh nak tidur sebab rindukan awak...Sayang awak...

Tuesday, 7 August 2012

Buat Bakal Suamiku...


Aku hanya wanita biasa,
Tampak sempurna di luarannya,
Namun hakikat masih memerlukan seseorang,
Untuk menyempurnakan kehidupanku...

Dan buat Adam yang bakal menjadi pendampingku kelak,
Ketahuilah bahawasanya,
Aku takkan selamanya nampak muda dan menarik,
Kerana waktu bakal menjamah uisa,
Tua itu pasti menjangkau tiba...

Buat dia bakal menjadi raja di hati,

Aku hanya wanita biasa,
Kadangkala ada waktu,
Saat kerja menghambat waktu,
Aku mungkin terlalai seketika,
Maafkanlah aku,
Apabila aku alpa dengan duniawi,
Maka tegur dan bimbinglah aku...

Buat dia bakal imamku,

Aku hanya wanita biasa,
Aku mohon sokongan dan bimbingan,
Aku mohon pemahaman dan pengertian,
Aku mohon kasih sayang tidak berpenghujung,
Aku mohon kekuatan meneruskan liku-liku kehidupan...

Bimbinglah aku,
Ajarlah aku,
Fahamkan aku supaya aku tahu,
Redhakanlah hatimu menerima segala kekuranganku,
Kerana aku hanya wanita biasa...

I love you my future husband...
I hope our relationship until jannah...


Dear My Future Husband...


Dear my future husband,

I can't describe my love,
It's hidden in every space,
It may not be seen easily,
And never you will find it,
Unless you catch my eyes,
And until you get suprised.... :')

Love you sayang...



Thursday, 2 August 2012

Tertinggal Bas...

Bagi pelajar macam aku,
Dapat pulang ke kampung halaman sangat dinantikan...

Sebelum-sebelum ni,
Hari Khamis dah boleh balik dah...

Tapi...
Bila dah ambik usrah,
Hari Jumaat pon ada kelas...
"Jasad di kolej,fikiran di kampung"

                Nak dijadikan cerita,hari Jumaat habis kelas pukul 5.30 petang.Hujan turun dengan lebat.Kilat dan guruh sambung menyambung.Nak tahan teksi macam mana la kan.Nasib baik Superman saya datang disaat saya memerlukannya.

                Rasa lega sangat sebab datangnya Superman untuk datang membantu.Gerak dari hostel pukul 6.00 petang.Ok,sempat ni sebab nak naik bas pukul 7.30 petang.

                Perasaan senang hati yang tak kekal lama pun.Sebab apa?Jalan jem sangat-sangat,takut sangat tak dapat naik bas.Ketakutan yang telah menjadi realiti.Samapai kat TBS pukul 8.00 malam.Hati masih berharap tiket ke Melaka,Muar & Batu Pahat ada.Tapi semua tiket telah habis dijual. :'(

                Urm sedih sangat-sangat.Orang lain semua dapat sambut puasa dengan family tapi saya sambut puasa dengan keluarga orang lain.So sad.

Ni lah tiket bas yang saya tertinggal bas 2.
^_^


"Masa kat TBS,nangis tanpa perasaan malu depan orang ramai.Sepanjang perjalanan pulang ke asrama menangis je."


(Kesian Superman saya,dah lah dia silau bila malam.Dia tanya saya jalan saya buat tak tau je.)
Sorry ea sayang !!!


p/s : Menyesal sangat tak mintak Miss balik awal...
Kalau tak mesti dapat balik sambut puasa dengan family...

Standing alone doesn't mean I am alone,
It means I'm strong enough,to handle things all by myself...



Monday, 16 July 2012

Patah Tumbuh Hilang Berganti...

Apabila seseorang meninggalkan kita,
Pasti kita akan merasakan kehilangannya.

 Ibarat pepatah di atas,
Patah Tumbuh Hilang Berganti,
Walaupun yang tumbuh dan yang berganti tak sama dengan yang pergi.

Tapi,
Dengan kehadiran orang baru di Villa 215,
Mungkin dapat mengubati kesunyian teman-teman sebilik,
Dapat menceriakan Villa 215 yang mula suram dengan gelak tawa...

Terima kasih,
Sebab Dila & Lia hadir untuk K.A.M.I,

Buat Dekyah,Wani,Ekin,Ima & Shira yang meneruskan perjalanan di simpang & selekoh yang berbeza;

Buah pauh delima batu,
Anak sembilang di tapak tangan,
Walau jauh beribu batu,
Hilang di mata di hati jangan.







Saturday, 14 July 2012

Ahlan Wasahlan Ramadhan...

Syaaban mula melabuhkan tirainya,
Kini tirai Ramadhan pula bakal dibuka...

Tahun ni merupakan tahun ke-2,
Berpuasa tanpa keluarga disisi...

Tapi bezanya tahun ni,
Dulu bersahur & berbuka ramai-ramai...

Tapi tahun ni,
Hanya kami berlima je,
Saya,Bella,Izzati,Ila & Erin...

Siti rindu sangat nak bersahur & berbuka macam dulu,
Nak berbuka dengan semua (Bella,Dekyah,Wani,Izzati,Ila,Shira,Ima,Erin & Ekin)...



Kalau masa boleh diundur semula,
Siti nak baiki semua kesilapan yang Siti pernah buat dulu...

Kalau boleh,
Tak nak ada satu pon kenangan yang boleh menyakitkan hati...

Sungguh !!! Kalau boleh diputar semula masa ... Banyak yang nk diperbetulkan ...
Sungguh !!! Kalau masa boleh diundur semula ... Banyak benda yang nak dilakukan...

N.A.M.U.N

Masa tak akan tunggu kita kan ???
Masa tak dapat diundurkan semula kan ???
Sungguh !!! Rindu sangat " Waktu " tu ...

T.A.P.I

Apa pon kita tak boleh menyesal sebab hidup ni kena teruskan jugak...Kita kena bersyukur sebab kita masih diberikan kesempatan lagi untuk Ramadhan kali ni...

" Allah tak akan memisahkan sesuatu dari hambaNYA kecuali DIA menggantinya dengan yang lebih baik. Dan Allah tidak pernah ingkar janji...Lalu kenapa saya tidak harus percaya atas janji Allah "



p/s : Rindu sangat saat-saat ni...

Siti mintak maaf kat semua kawan-kawan Siti...
Siti sayang korang...

^_^



Friday, 13 July 2012

Cuti Semester... ( Part 1)

19.07.2012

Tarikh ini merupakan tarikh keramat buatku untuk semester 4...
Bersyukur aku kehadrat ilahi,
Kerana umur ku masih dipanjangkan...
Dan masih dapat bernafas...
Akhirnya,
Aku berjaya menamatkan semester 4 dengan jayanya...

p/s : saat menulis entry ini result pon dah keluar & Alhamdulilah keputusan exam kali ini lebih baik daripada semester lepas...Thanks keluarga,orang yang tersayang,cikgu2 & kawan2 yang banyak memberi dorongan,bimbingan,serta doa yang tak pernah putus...

Masa tulis entry ni tetiba rasa rindu kat awak la Sayang,
Tetiba bau perfume awak... ^.-
Miss u a lot my dear

Hurm...
19.07.2012 : Merupakan hari yang agak sibuk dan terkejar-kejar.
Mana tak nya,orang sibuk kemas beg balik kampung,saya sibuk baca buku. "baca ke???"
Bacalah jugak.
Habis exam terus pergi cafe kat kolej sebab takut lambat sangat makan.
Balik asrama kemas2 beg,basuh pinggan mangkuk,sapu bilik,kemas katil2 & almari kosong sebab takut ade new intake masuk. "xde pon",penat je mengemas. =.='
Siap je jadi saya & kawan2 menjadi bibik untuk beberapa minit,
Mengambil keputusan nak mandi & makan.

Maklumlah,
Saya ni memang sibuk sikit,
Saya nak ambik surat pulak kat pejabat GPMS,
Surat apa???
Surat nak pergi lari dari negeri Johor masa cuti semesterlah...

Cuti semester saya yang hanya 2 minggu itu,
Saya habiskan seminggu je kat Johor,
Seminggu lagi di Terengganu...

Buat apa plak kat Terengganu???
Saya jadi pengedar keropok lekor kat sana...

Hah,
Tak tipu kan???

Huhuhuhuhu,
Nilah kerja part time saya,
Maklumlah nak cari duit lebih nak kawin cepat...
" Gatal !!! "

Erm,
Sebenarnya,
Tujuan saya berada di Terengganu ialah,
Saya jadi urus setia untuk Persidangan Agung GPMS Kebangsaan ke-58...

Nilah program yang saya pergi 2.
p/s : Harap maaf gambar kurang jelas...


Perjalanan saya bermula pada 27 Julai 2012...

Jadual asal,
Konon nak gerak kul 8 pagi,
Last2 kul 3 petang jugak baru gerak masuk tol...

Mana tak nya,
Ada yang lom bangun lah,
Baru bangun nak mandi lah,
Baru nak masukkan barang cenderahati untuk perwakilan lah...

Ok,
Konon nak sarapan,
Last-last semua cakap cmni "kita makan tengah hari jela"...
Huhuhuhu

Ok,
Masuk je tol,
Apa lagi baca komik & tido terus...

Bangun tidur je,
Perut dah main lagu keroncong,
Mendayu-dayu sungguh lagu keroncong dalam perut saya ni...

Nasib baik la,
Abang Rosdi,Abang Rizal,Dafi & Kak Ainun kuat makan... ( maklumlah saya kuat makan )

Perjalanan yang membosankan,
Saya memang tak suka sepanjang perjalanan saya,
Pokok-pokok je yang ada nanti rasa macam pening-pening sikit...

p/s : Mak saya salu cakap cmni
 " nanti kalau akak kawin dpt org pendalaman baru tau "

Perjalanan yang mengambil masa 8 jam,
Letih yang teramat tau bukan main-main punya,
Sampai terfikir camni "pasni x nak gi Kuala Terengganu lagi"...


Ok,
Sampai dalam pukul 9 lebih la,
Ingatkan sampai boleh lah rehat kan???

Tapi,
Malam tu ada meeting untuk AJK...

Tak join pon,
Dok kat lobi gayut & lelapkan mata sekejap...

Habis meeting dalam kul 2 pagi,

Pas2 gi makan burger plak "dalam hati,saya tak nak makan...saya nak tido"...

Hah,
Nilah burger yang dimaksudkan...

Ok yang ni plak ialah : Senarai harga burger...


28 Julai 2012.

Ok,
Keesokan paginya,
Konon nak bangun awal...

Last2 sume terlajak,
Dua2 bangun lambat... APTB tol la...

Bangun2 pagi,
Gi serbu bilik meeting,
Pas2 yang dah bangun cuma 2 orang je ( saya & Kak Ainun)...

Last2,
Plan nak gi sarapan,
Pas2 uruskan tu lah,ni lah,
Akhirnya,makan tengah hari lah jawabnya...

Makan kat mana ???

Makan kat Mydin terbesar kat Malaysia tau.
Jangan main-main...

To be continue....


















Awak...Saya sayang awak...

Awak,
Saya tak tahu kenapa...

Hari silih berganti,
Saya sayang awak makin kuat...

Saya harap awak tak akan tinggalkan saya...

Tapi,
Ni yang awak selalu pesan,
" kita tak tahu masa depan yang akan berlaku " ...

Ya,
Saya tahu kita tak tahu apa yang akan berlaku...

Kita hanya mampu merancang je kan sayang ???
Allah yang menentukan segala-galanya...

Thanks sayang sebab banyak sabar dengan kerenah saya.
Awak tetap layan saya dengan baik walaupun awak penat lepas balik kerja.
Layan saya berbual,teman saya makan ( dah la makan je ambil masa dekat 1 jam), teman saya buat assignment & lain-lain.
Saya faham awak tapi saja je buat-buat tak faham.
Sebab apa ??? Saya rindu sangat kat awak.
Sebab tu la saya selalu kacau awak bila awak balik kerja.

p/s : Saya nak awak tahu saya sayang kat awak,rindu kat awak...

TAHNIAH SAYANG !!!

Sebab naik pangkat,
Kerja betul-betul tau S.A.Y.A.N.G.

Maafkan saya ea sayang.Semoga jodoh kita berpanjangan & direstui semua pihak...

p/s : Rindu sangat kat awak...
Jangan balik dinner & meeting lambat sangat ea S.A.Y.A.N.G






Cinta memerlukan pengorbanan...

Kerana cinta,Wujud kita di dunia.
 Cinta antara Adam & Hawa...

Bukan main lagi kan tajuk ???
Tak tahu lah apa yang perlu dikorbankan untuk C.I.N.T.A ???

Bukan dari segi materialistik tetapi dari segi pengorbanan H.A.T.I

H.A.T.I lah yang banyak merasa apa itu C.I.N.T.A,
Suka & duka,H.A.T.I yang menanggungnya,
Besar tanggungjawab H.A.T.I ni kan...


For me : 


" Cinta memerlukan pengorbanan dari segi memahami H.A.T.I antara satu sama lain "



Nukilan kecil : 

 " Kadang2 mulut mampu berkata-kata...Kadang2 hanya hati yang berbicara..."


Friday, 22 June 2012

Sebel~~~

Cuba hidup tu jangan nak menyusahkan orang...
=.='

My Heart Feelings... ^_^


Tak bisa bercerita,apatah lagi meluah
Tak bisa berbicara,jauh pula berkata...
Kelemahan,,kekurangan
Lontarkan pada awan juga tidak bisa
Apatah lagi sama sesiapa

Mungkin,,
Cerita ini pernah dikongsi sama sesiapa
Tapi hanya cerita...
Perhargaan buat sesiapa
Sesiapa yang pernah menjadi sandaran
Iya,,hidup perlu sandaran
Supaya bisa berdiri
Bangun dari jatuh
Jaga dari lena
Tapi diri ini,,hidup ini
Selagi bergelar hidup aku
Kekal hanya aku yang rasa
Rasa ini hanya dikongsi
Bersama P.E.N.C.I.P.T.A.K.U
Dia tahu segalanya...