The Sun 2

Thursday 2 August 2012

Tertinggal Bas...

Bagi pelajar macam aku,
Dapat pulang ke kampung halaman sangat dinantikan...

Sebelum-sebelum ni,
Hari Khamis dah boleh balik dah...

Tapi...
Bila dah ambik usrah,
Hari Jumaat pon ada kelas...
"Jasad di kolej,fikiran di kampung"

                Nak dijadikan cerita,hari Jumaat habis kelas pukul 5.30 petang.Hujan turun dengan lebat.Kilat dan guruh sambung menyambung.Nak tahan teksi macam mana la kan.Nasib baik Superman saya datang disaat saya memerlukannya.

                Rasa lega sangat sebab datangnya Superman untuk datang membantu.Gerak dari hostel pukul 6.00 petang.Ok,sempat ni sebab nak naik bas pukul 7.30 petang.

                Perasaan senang hati yang tak kekal lama pun.Sebab apa?Jalan jem sangat-sangat,takut sangat tak dapat naik bas.Ketakutan yang telah menjadi realiti.Samapai kat TBS pukul 8.00 malam.Hati masih berharap tiket ke Melaka,Muar & Batu Pahat ada.Tapi semua tiket telah habis dijual. :'(

                Urm sedih sangat-sangat.Orang lain semua dapat sambut puasa dengan family tapi saya sambut puasa dengan keluarga orang lain.So sad.

Ni lah tiket bas yang saya tertinggal bas 2.
^_^


"Masa kat TBS,nangis tanpa perasaan malu depan orang ramai.Sepanjang perjalanan pulang ke asrama menangis je."


(Kesian Superman saya,dah lah dia silau bila malam.Dia tanya saya jalan saya buat tak tau je.)
Sorry ea sayang !!!


p/s : Menyesal sangat tak mintak Miss balik awal...
Kalau tak mesti dapat balik sambut puasa dengan family...

Standing alone doesn't mean I am alone,
It means I'm strong enough,to handle things all by myself...



No comments:

Post a Comment