The Sun 2

Sunday 26 August 2012

Bila Saya Merinduinya...

Bila rindu dah setengah mati,Rasa tak tau nak wat apa,
Semua benda rasa ada je tak kene...

Berat hati ni,Hati rasa sayu sangat lagi-lagi bila dah nak raya,
Terpaksa berjauhan dengan insan tercinta...

Tapi malam tu memang dah tak boleh tahan,
Rindu semakin menebal...

Dia telefon,Pastu nangis2 cakap rindu kat dia...
Pas2 die tuliskan saya satu puisi...
Puisi ke???Ke syair ek???
Ape2 jela...

Sayang,
Bangkitlah,
Matahari sudah meninggi,
Sampai masa bulan berlena...

Sepi bulan semalam tanpa bintang...

Merajuk matahari,
Pelangi tak datang,
Utara selatan menjadi penghalang,
Untuk aku bertemu mu sayang...

Ada nyiur melambai gemalai,
Ada pesan minta disampai,
Angin jangan menjadi badai...

Di bawah langit yang sama,
Kita hirupi udara,
Tanpa mengira dimana,
Utara mahupun selatan...

Ada desa yang indah permai,
Ada rasa yang tenang damai,
Ada harapan minta dibelai,
Cinta jangan jadi bengkalai...

Jangan kau risau akan perpisahan ini,
Ianya umpama hidup cuma sementara,
Percayalah pada syurga dan neraka,
Begiulah cinta ku padamu KEKAL...

14.08.2012 (05.27 a.m)

Terima kasih sayang sebab memahami,teman saya bila saya tak boleh nak tidur sebab rindukan awak...Sayang awak...

No comments:

Post a Comment