The Sun 2

Tuesday 16 October 2012

Puisi Untuk Ku...


Buatmu yang tersayang siti fatimah:

Maafkan aku, sayang….
Tidak mengerti, memahami
Maksud tersembunyi, tersirat di hati
Seperti tak terasa apa-apa,
Bukan diperlakukan, sengaja
Atau buat-buat lupa,
Tidak disedari !

Maafkan aku, sayang….
Memungkiri kata dan janji,
Indahnya, mempersona kalbu
Manisnya impian, bagaikan madu
Terungkai sudah suatu ikatan,
Tiada lagi kata kemesraan,
Tak seperti dahulu !

Maafkan aku, sayang….
Membiarkan dirimu sendirian,
Tak bercahaya, dalam kegelapan
Tiada arah dan panduan;
Terkapar, terdampar
Menunggu dan menanti,
Sinar suria pagi !

Maafkan aku, sayang….
Jika ada rasa marah, kebencian
Berputik, tumbuh subur di kalbumu
Tiada lagi kata-kata manis, bisikan rindu;
Kita pun seperti terasing,
Lidah, kelu membisu
Harapan seperti bayangan !

Maafkan aku, sayang….
Lontarkan jauh-jauh, melayang
Resah-hati, rasa curiga
Dendam kesumat di jiwa;
Akan kucuba menghampiri,
Berikan kasih dan sayang,
Taat, setia, kasih tak berbelah bagi !

P/s : Thanks a lot my dear...

No comments:

Post a Comment