The Sun 2

Sunday 3 June 2012

Cemburu...

01/06/2012

Lumrah kehidupan,
Setiap insan yang dilahirkan dibumi ini,
Telah dikurniakan dengan sikap C.E.M.B.U.RU...

Apa itu cemburu???

Cemburu memberi makna yang sungguh mendalam dan berbeza dari setiap individu yang berlainan.


Cemburu adalah naluri manusia terhadap sesuatu benda yang amat disayanginya.


Cemburu lebih di spesifikasikan terhadap insan yang amat disayangi atau dicintai.


Cemburu kadang-kadang memberi satu impak yang amat bermakna dalam diri setiap individu.


Cemburu adalah satu emosi yang tidak dapat digambarkan.

Kecemburuan adalah merupakan satu sikap dan sifat yang mana takut kehilangan sesuatu yang amat 

disayangi.


Namun sifat cemburu mestilah ada batasnya.


Jika tidak dibendung,pasti akan mengundang padah.cemburu di antara isteri dan suami menandakan bukti 
rasa cinta yang mendalam di antara pasangan itu.


Dan ini akan memperkukuhkan lagi bahang cinta antara dua hati.cemburu itu tidak buruk dan ia mengandungi 
strategi dalam perkahwinan.


Perasaan cemburu dapat mengukur sejauh mana cinta di antara suam, isteri.tetapi, perlulah diingat bahawa 
jangan cemburu buta nanti terima padahnya.


Saya & Si Dia telah membincangkan mengenai isu ini,
Pada mulanya Si Dia tak suka saya cemmburu yang melampau terhadapnya,
Huh,sampai ati...

Sayang tahu tak saya C.E.M.B.U.R.U,
C.E.M.B.U.R.U bila awak selalu dikelilingi dengan wanita-wanita,
Saya tahu pekerjaan awak yang menyebabkan awak dikelilingi dengan wanita,
Tapi dalam kepercayaan saya ada terselit perasaan C.E.M.B.U.R.U kat awak (sayang)...

Awak percaya kan kuasa Allah???
Tengok,
Allah balas cash tau kat awak,
Malam tu jugak awak mimpi saya curang dengan kawan awak sendiri...

Hah rasakan,
Pagi tu awak telefon saya tanpa henti,
Baru awak tau betapa hebatnya penangan C.E.M.B.U.R.U...

Sayang,
Saya kuat C.E.M.B.U.R.U,
Sebab saya tak nak kehilangan awak,

Sayang,
Jangan risau tau,
Saya akan berusaha untuk menjadi seorang wanita yang setia...

Saya harap awak pon macam tu jugak...

Hati ini milik awak sayang...




No comments:

Post a Comment