The Sun 2

Monday 11 June 2012

Cikgu Tadika...


Hina sangat ke pekerjaan sebagai cikgu tadika???
Hurm...
Ini lah sikap manusia zaman sekarang,
Tak pernah hargai sesuatu yang telah banyak membantu sedari kecil...

Sedarlah sikit !!!
Cikgu tadika yang ajar kita mengenal 123,ABC,membaca & mengira,
Tak dinafikan memang keluarga juga membantu,
Tetapi kalau takde cikgu tadika,
Tak mungkin kita berjaya jadi Doktor,Pensyarah,Peguam,Arkitek & ....

Cikgu tadika lah yang mengajar kita mengenal huruf & nombor,
Kalau kita xtak di ajar semua ni,
Mustahil untuk kta berjaya,
Pada hari ini...

Senang ke ambik course Pendidikan Awal Kanak-Kanak ni ???
Senang lah sangat kan...
Kalau senang xde la saya & kawan-kawan saya tak tidur malam sebab :

1. Buat Story Book









2. Buat flash card.

p/s : Buat bende ni masa balik muar sebab ade reunion kelas..
Nasib baik ca2 n zas dtg membantu kalau tak mmg x siap la jawabnya...




3. Kena buat poster pasal kesihatan.

p/s : Saya dah lah x tau melukis...
So,buat jela simple2 tapi saya puas hati sbb lukisan saya ditampal dekat luar kelas...


4. Kena buat wayang kulit.

p/s : Ni kawan saya yang buat, Bella...
Huh,memey penat lorrrrrrrr...


5. Saya buat game ala-ala Roda Impian...

p/s : Pening dibuatnya.
Sebab memikirkan cara nak bagi bende ni boleh pusing & selamat untuk 
kanak-kanak...


6. Buat lakonan Story Book yang kiteorg dah buat...

p/s : Kami yang dah dewasa ni pon terpaksa jadi mcm kanak-kanak...



7. Story book lagi.






8. Ada je yang lain-lain tapi malas nak upload picture & ada yang tak
 ambik picture pon...

Contohnya : Kene buat lagu untuk kanak-kanak.
Story book ada yang lain.
Game untuk kanak-kanak pon ada lagi.

p/s : Tu belum lagi assignment,kene gi I-CARE.


Tengok mmg macam senang course ni tapi hanya orang yang lalui je tahu macam mana...
Ingat senang ke nak layan kerenah kanak-kanak ???
Semua memerlukan kesabaran yang tinggi.



No comments:

Post a Comment