The Sun 2

Tuesday 24 January 2012

Diriku Adalah Aku...

AKU BERSEDIH....

Aku tak pernah menyangka.... Kesedihan juga mampu mengubah tingkah laku ku... Aku tidak menyangka sama sekali... Perasaan tabah yang aku simpan selama ini lebur jua... Aku tak mampu menghalang rintikan jernih yang mula mengalir dipipi... Semakin lama semakin deras... Sederas degupan jantung aku tika ini... Sesesak nafasku menahan tangisan... Suara ku tak mungkin terlontar dari peti suara yang mulai perih... Aku tidak pernah menyangka ia akan terjadi pada ku...

AKU SEORANG YANG TABAH!!!! 

YA!!!! Aku seorang yang tabah!!!Aku perlu kuat menjalani liku-liku hidup ini tanpa menongkat tangan orang lain bagi memimpin aku untuk mengharungi hidup ini... Hidup ini kadang-kala kejam terhadapku... (sebenarnya aku yang tersilap... Hidup tidak pernah kejam.. Tetapi aku yang kejam terhadap diri aku..) Aku perlu bangkit dari kesedihan ini.... Kesedihan yang takpernah aku tahu hujung pangkalnya... Aku perlu keluar dari belenggu ini... Aku perlu melakukannya untuk hidup aku... Kerana aku tahu... Aku seorang pejuang....

AKU SEORANG PEJUANG!!!!!

Aku perlu menjadi seperti seorang pejuang... Aku dilahirkan sejak mula lagi sebagai seorang pejuang... Langkah kaki ku ini jua perlu seimbang... Bagi memastikan aku tetap menjadi seorang pejuang... Selepas aku tersungkur jatuh menghadapi kekecewaan... Aku tidak perlu takut untuk jatuh tersungkur lagi... Kerana aku seorang pejuang yang lasak dengan ilmu yang telah di titip sejak kecil lagi.... Aku perlu menjadi pemenang....


AKU SEORANG PEMENANG!!!!

Aku akan berusaha untuk menjadi seorang pemenang... Kerana aku tahu, walaupun aku kalah pada satu perasaan, aku tetap jua seorang pemenang apabila aku dapat bangkit dari kekecewaan itu... Aku perlu menjadi pemenang, kerana aku mahu buktikan bahawa aku bukanlah pejuang yang senang menyerah kalah... Aku berundur bukan bererti aku mengalah... Tetapi aku berundur demi mencipta sesuatu yang bermakna untuk dijadikan pengajaran... Aku perlu sedar...

AKU PERLU SEDAR!!!

Sedarlah diri ku... Jangan kau di buai perasaan sedih dan kecewa... Lap lah air matamu... Bangkitlah kamu sebagai seorang pejuang yang ingin menuntut kemenangan... Kemenangan yang bermakna buat dirimu... Bangun lah semangat ku... Kerana eangkaulah pendampingku yang nombor satu... Wujudmu dalam diri ku membantu aku menghadapi hari-hari sukar... Senyumlah bibirku... Semoga senyumanku bakal menenangkan hati mereka yang melihat kejatuhanku, yang juga membantu memberi sokongan pada diriku... Akhir sekali... Pergilah kau sengsara... Aku perlu bangkit untuk diriku...Kerana aku seorang pemenang....



p/s:diam x bermakna kite kalah...kadang-kala diam 2 lebih baik....kepada seorang insan yang bernama wanita,saya merayu cukup2 la ambik tau sal sy ok....x perlu bce blog sy,x perlu la ambik tau sal sy langsung....x perlu jugak la nk citer sal sy kt blog awak 2 ok...SAYA TAK SUKA LAH.....CUKUP-CUKUP LAH SAKITI PERASAAN ORANG...SAYA PUN ADA PERASAAN...

*senyumlah wahai bibir,jangan kau hiasi wajahmu itu dengan air mata kesedihan*
(03.04 p.m-24.01.2012)


      
        

No comments:

Post a Comment