The Sun 2

Tuesday 12 August 2014

Tak Semua Apa Yang Kita Nak Akan Dapat...

Assalammualaikum,
Banyak cerita sebenarnya nak cerita,
Tapi takpe lah,
Biar semua tu dipendam selagi boleh pendam...

12.08.2014
Antara hari yang buat rasa sedih,
Sebenarnya takde lah sedih sangat sebab bila kita tak mengharapkan sesuatu,
Tapi bila rasa apa yang diharapkan oleh mak ayah tak mampu kita tunaikan,
1001 perasaan timbul...


Ni punca segala-galanya,
Aku tak mengaharap apa-apa,
Tapi mak ayah aku yang berharap,
Mungkin rezeki aku bukan masa ni,
Dan kadang-kadang apa yang kita tak dapat sekarang ni adalah yang terbaik untuk kita...

Mungkin kita tak dapat sekarang sebab ada lagi rezeki yang lebih baik yang akan datang,
Allah tak akan uji hamba dia kalau hamba dia tak kuat untuk hadapi,
Aku antara insan yang terpilih untuk diduga...

Tipu lah kalau aku cakap aku tak sedih,
Tapi tak guna bersedih sebab semua dah jadi...

Apa yang aku harap sekarang ni,
Apa yang jadi akan datang adalah yang terbaik untuk aku...

Seriously,
Aku tahu salah aku masa isi borang permohonan,
Ada benda yang tak lengkap...

Tu la,
Kalau ada rezeki ada lah,
Kalau takde bukan rezeki kite lah tu...

# Mak ayah,akak mintak maaf sebab tak dapat bagi yang terbaik...akak dah usaha apa yang akak mampu,tapi rezeki akak belum ada lagi...terima kasih sebab sentiasa dengan akak... #


No comments:

Post a Comment