The Sun 2

Monday 18 August 2014

I dont know how to describe...

Ye,
Aku berbeza dengan yang lain,
Aku je yang di antara mereka belajar di kolej swasta,
Bukan seperti mereka,
Di universiti or IPTA lain yang under goverment...

Sebenarnya,
Bukan aku tak dapat apa yang dieorang dapat tapi,
Apa yang akau lalui sebelum ni adalah keputusan daripada ibu bapa,
Kehendak mereka aku turutkan,
Aku tak pernah menyesal,
Aku sentiasa bahagia dengan keputusan mereka...

Pada aku,
Dieorang lagi tau apa yang terbaik untuk aku...

Sebab,
Dari zaman sekolah dulu,
Aku selalu susah sangat dapat bantuan persekolahan dari kerajaan,
I dont know what the reason...

So,
Aku rasa aku tak layak kot berharap dengan kerajaan,
So masa aku dah masuk kolej,
Bila aku cek aku dapat tawaran sambung pengajian di IPTA,
Aku abaikan je,
Bukan aku tak teringin,
Tapi aku dah belajar sepruh jalan,
Tak kan aku nak berpatah balik,
Lagipun apa yang mak ayah aku pilih,
Tu yang tebaik untuk aku...

Dan bila aku apply untuk degree kat IPTA n aku tak dapat,
Aku dah agak dari awal lagi,
Sebab selalunya budak dari kolej swasta nak mintak IPTA susah sangat,
Walaupun result ko tip top macam mana pon or dekan setiap sem...

Budak kolej swasta ni dieorang pandang endah tak endah je...

Tapi,
Sekarang ni macam2 perasaan timbul,
Bila semua cerita pasal nak sambung belajar,
Pastu kau menyelit n tetibe takde sorang pon pedulikan apa yang ko cakap,
Apa perasaan korang?

Yela,
Aku sorang je yang tak dapat sambung,
Aku sorang je budak diploma,
Tak setaraf dengan korang...

Bukan aku tak nak,
Tapi rezeki tak memihak kat aku lagi...

Penguat aku sekarang ni adalah mak ayah aku,
Dieorang je kot yang faham aku...

p/s: Aku tak pernah salahkan takdir,aku tak pernah salahkan keputusan mak ayah aku dengan keputusan dieorang,aku tak pernah salahkan kawan-kawan aku n orang sekeliling aku,aku bahagia tengok dieorang semua dapat sambung belajar...Aku tak cemburu tapi aku pon insan biasa yang punyai hati dan perasaan...Aku ingin di mengerti dan di fahami...Aku tak harapakan belas kasihan tapi aku mengharapkan fahami aku...



No comments:

Post a Comment