The Sun 2

Tuesday 9 July 2013

Hadirnya Ramadhan...

Bila Sya'ban melabuhkan tirai,ramadhan pula menyusul tiba,
Bulan penuh nikmat,bula penuh barakah...

Ya Allah,
Esok dah 1 Ramadahan,
Bermulanya puasa untuk umat Islam,
Alhamdulillah,
Terima Kasih Ya Allah,
Kerana memberi aku kesempatan untuk bertemu Ramadhan lagi pada tahun ini,
Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari sebelum ini,
Terlalu banyak azam yang di niat kan pada bulan ni,
Semoga Allah mengizinkanNya...
Amin...

Ya Allah,
Andai ini ramadhan terakhir ku,
Beri aku kesempatan untuk bertemu dengan malam yang lebih baik dari seribu bulan (lailatulqadar),
Beri aku kesempatan untuk merasai semua nikmatMu dalam bulan mulia ini,
Berikan aku kesihatan dan buka kan hati ku untuk istiqamah dalam beribadah kepadaMu...

Sedih...Hiba,
Bila Ramadhan tiba,
Macam-macam kenangan terimbau kembali,
Terlalu banyak yang ingin diluahkan dan terlalu banyak untuk deceritakan...

Ya Allah,
Terima kasih kerana memberi aku kekuatan sepanjang aku belajar,
Jauh dari keluarga,
Setiap yang berlaku ada hikmahnya,
Allah menguji kita untuk kita menjadi lebih baik bukan untuk berputus asa...

Terima Kasih Ya Allah,
Kerana telah memberi Hidayah kepada Ku serta Si Dia...

p/s : Seperti tahun-tahun sebelum ni,sahur dengan milo n koko krunch jela...

No comments:

Post a Comment