The Sun 2

Friday 14 June 2013

Aku lah Konduktor,Aku lah Penebat...

Assalammualaikum...

Aku,
Bukan nak cakap lebih,
Bukan nak cakap besar,
Bukan nak cakap kosong...

Tapi,
Aku tahu diri aku,
Aku tahu kelemahan aku,
Aku boleh jadi macam-macam...
Yang macam-macam aku akan maksud kan sebab...

Kadang-kadang...

Aku boleh jadi KAKAK/ADIK yang sangat prihatin,
Tapi aku juga boleh jadi KAKAK/ADIK yang sangat kuat membebel/cerewet...

Aku boleh jadi KAWAN,yang sabar dengan kerenah kawan-kawan,
Dan...Aku boleh juga jadi kawan yang sentiasa ada untuk kawannya yang lain,
Tapi aku juga boleh jadi kawan yang kadang-kadang suka cakap ikut sedap mulut tanpa fikirkan perasaan kawan lain...

Aku boleh jadi ANAK yang sangat patuh dengan orang tua,
Dan...Aku boleh jadi anak yang sangat disebut-sebut,
Disebut bukan apa sebab aku lah satu-satunya anak perempuan yang paling pandai menarik perhatian keluarga aku,

Tapi...
Tanpa aku sedar aku juga boleh jadi anak yang selalu buat orang tua aku sedih... :'(

Aku boleh jadi HAMBA ALLAH ynag kadang-kadang lagaknya seperti baik,
Tapi,aku juga hamba Allah yang tidak terlepas dari segala khilaf dan dosa...

Aku boleh jadi kuat,sekuat tiger,
Aku boleh jadi lembik,selembik marshmallow,
Aku boleh jadi rapuh,serapuh biskut kering,
Aku boleh jadi tukang bawak masalah,
Aku boleh jadi tukang penyelesai masalah...

Namun,
Bila mana aku kuat???
Bila mana aku lembik???
Aku suka bagi nasihat kat orang,
Walhal aku tahu,tak semua orang boleh terima nasihat aku,
Walhal aku tahu,tak semua nasihat aku boleh pakai,
Walhal aku tahu,aku nasihat orang tapi aku pon lebih kurang...

Tapi sekurang-kurangnya,
Bila aku nasihatkan orang,
Secara tak langsung aku nasihat kan untuk diri aku juga,
Secara tak langsung aku terima cas2 positif,
Secara tak langsung aku jadi bertambah kuat...

Itu lah aku,
Itu lah diri aku...



Aku lah konduktor , aku lah penebat...

p/s : Semua ni bukan nak memalukan diri sendiri,bukan nak bagitau semua orang pasal aku tapi aku cuma nak cakap xde orang dalam dunia ni PERFECT/semuanya A je...Bila mana ada kesempurnaan,pasti ada kekurangan...

No comments:

Post a Comment