The Sun 2

Thursday 7 November 2013

Hutan Di Kuala Lumpur...

Hari-hari berjalan,
Kaki ni dah menjerit-jerit tak larat nak jalan,
Huhuhu...

Dah tak larat sebenarnya tapi bila tengok orang berjalan,
Kita pun tergedik-gedik la nak berjalan...

Harini gi meredah hutan kat tengah-tengah bandar Kuala Lumpur,
Sape kate kat KL ni xde hutan,
Ade jela..

Tengok apa yang aku buat ialah berjalan-jalan dengan tidak mengeluarkan sebarang modal pon...
Bijak tak???

Harini perjalanan kami meredah hutan disertai 4 orang peserta,
Saya,kak Sofia,Doktor ( UUM ) n Mr. Hati saya...
Apa yang kami buat ialah mencari kawasan yang sesuai untuk memasang trap untuk membuat kajian...

Bukan saya la tapi doktor tu yang nak buat,
Kami hanya mengikut sahaja...

Ni muka masa mula2 masuk Hutan,
Mengantuk sebenarnya...
Hehehe...

Kalau tengok betul2 gambar ni,
Sebenarnya kat belakang daun ni terdapat duri-duri halus,
Tajam sangat...

Ni lah ahli rombongan kami pada hari ini,
Ni gambar masa mula2 masuk...

Pandangan daripada bawah pokok yang tinggi...

Ni bukan nak tayang muka saya tapi nak tunjuk ade serangga macam kumbang salin kulit...

Ni gambar yang lebih dekat...

Ni macam salah satu spesis bunga Raya tapi warna kuning...

Pokok ni banyak sangat duri-duri halus yang tajam...

Yang macam ulat 2 sebenarnya salah satu jenis tumbuhan yang ada dalam hutan ni...

Ni salah satu spesis buah salak...

Kiteorang jumpa anak sungai...
Sejuk sangat air dia...

Melihat kawasan...

Ni sisi anak sungai...

Ni la sayang saya,
Pendayung ni kiteorang jumpa masa tengah jalan-jalan dalam tu...

Nak jugak posing dengan pendayung...

Bunga hutan barangkali...

Pokok-pokok yang ada...

Meredah semak-samun....

Kiteorang jumpa ala-ala rumah panjang,
Macam kat Sarawak pulak rasanya...

Bunga liar...

Bunga liar...

Bunga liar...

Kiteorang jumpa telaga tapi telaga ni pelik sikit sebab bentuk empat segi...

Ni pokok mengkuang,
Yang salu orang buat tikar 2...
Kalau rasa nak cari duit lebih boleh lah ambik n bukak bisnes jual tikar mengkuang...

Ni saya tak tau pokok apa,
Tapi kat atas 2 ade buah die...

Ni pokok pakis liar...

Ok,ni ah aktiviti saya untuk arini...
Enjoy sangat walaupun letih...
:)

P/S : Tengok saya berjalan tapi tidak memerlukan kos yang tinggi hanya duit minyak serta duit makan je,nak lagi jimat bawak air mineral daripada rumah...





No comments:

Post a Comment